czwartek, 17 marca 2016

Jak zbudować motocykl? Techniczna historyjka - Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Jak wybierałam tę książkę do recenzji to z myślą o Krzysiu.
Jako chłopiec interesuje się samochodami, motocyklami, traktorami.
Stwierdziłam, że to dobry wybór by dziecko zapoznało się prędzej czy później z budową motocykla.
W końcu jego tata również jest fanem motoryzacji i jak na prawdziwego pasjonata przystało w garażu stoi jego oczko w głowie. Nieco szybsze od tego, które prezentuje książka ;)
Wybierając te książkę nie sądziłam, że zainteresuje ona również mojego męża.
Miałam wrażenie, że przecież on wie wszystko o motocyklach!
Być może tak jest, ale zawsze pasję warto pogłębiać, doczytywać, pielęgnować.

Krzyś pochwalił się tatusiowi swoją nową książeczką. I tym sposobem w domu powstał męski kącik czytelniczy...
Już ja się nie zanurzałam w te lekturę, chłopaki mieli swój wieczorny rytuał - oni dwaj i banda szczurów z książki "Jak zbudować motocykl?".



O czym jest książka?


Pomoc przyjaciół i zaangażowanie gwarantują sukces... nawet przy budowie motocykla. 

Główny bohater, szczur Arnie, wraz ze swoimi przyjaciółmi, Fredem i Mikrusem oraz Krystianem, podejmują wyzwanie i rozpoczynają budowę motocykla. Uzdolniony technicznie Arnie z dużym zaangażowaniem przystępuje do pracy, podczas której napotyka na trudności i problemy, które przy pomocy przyjaciół i znajomych – a także dzięki własnej pomysłowości – z sukcesem rozwiązuje. Fabuła osadzona jest w świecie spersonifikowanych zwierząt, które prezentują w jej trakcie szczegóły techniczno-inżynieryjne dotyczące motocykli. Są one pokazane bardzo szczegółowo. Z dużą dokładnością omówiono na dodatkowych rysunkach i schematach budowę poszczególnych elementów konstrukcyjnych np. silnika dwu- i czterosuwowego, skrzyni biegów, amortyzatorów, hamulców bębnowych, sprzęgła, gaźnika, oświetlenia, zapłonu, podwozia, chłodnicy, śmigła, itp. Dodatkowo wprowadzone są wyjaśnienia dotyczące zjawisk fizycznych np. zależności prędkości od drogi i czasu, i to łącznie ze wzorami, siły odśrodkowej, tarcia, siły nośnej, aerodynamiki, komunikacji radiowej, meteorologii, nawigacji oraz sztuki prowadzenia motocykla.



Jest to pozycja dla fanów motocykli, dla chłopców w każdym wieku, których pasją są pojazdy.
Przepięknie wydana, w twardej oprawie, z niesamowitymi ilustracjami na których min widnieją poszczególne części motocykla.
Mimo, że nie należę do fanów motoryzacji obrazki tej książki urzekły mnie na tyle, że oglądałam je z dzieckiem z ogromnym zaciekawieniem.
Przyznam, że jest to książka inna niż wszystkie. 
Jest wyjątkowa i warto po nią sięgnąć.



1 komentarz:

  1. Faktycznie bardzo ładne rysunki. Książka wydaje się być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za odwiedziny i dodany komentarz.