niedziela, 3 lutego 2019

ALE STROJE - Wydawnictwo Egmont





 Jak byłam małym dzieckiem miałam papierowe postacie kobiet i papierowe ubrania, w które ubierałam te postacie. Pamiętam jak bardzo przezywałam jak papier się zepsuł, potargał, pobrudził...
Wiedziałam, że moje ukochane ludziki się zepsuły i już nie będę się nimi bawić...
To było smutne jednak cała zabawa w strojenie postaci w ubrania była naprawdę bardzo  fajna.
Dlatego też przyklasnęłam w dłonie gdy zobaczyłam, że nakładem Wydawnictwa Egmont wydano książkę "Ale Stroje".
Ucieszyłam się, że moje dzieciaki również będą mogły poznać te przyjemną, kreatywną zabawę którą ja pamiętam do dziś mimo, że minęło 30 lat!



Ilustracje do książki przygotowała Adelina Sandecka, znana nam doskonale z wielu wcześniej prezentowanych przeze mnie na blogu książek dla najmłodszych.

Zabawa z książką polega na wycięciu ze środka książki dwóch postaci kobiety i mężczyzny a następnie ubrania ich w dowolne stroje, które również wycinamy z kart książki. 
Postacie możemy przed ubraniem pomalować kredkami lub farbami by nabrały koloru. 
Stroje są dwustronne i mają wygodne elementy do zagięcia, dzięki czemu ubranie trzyma się na naszych ludzikach. Ubrań na nasze ludki jest aż 38, więc wybór jest ogromny. Gdy wytniemy szablon ubrania, możemy go odrysować na bloku i według swojego projektu i gustu stworzyć kolejne ubrania. Pokolorowane lub gotowe ubrania możemy ozdobić naklejkami, które znajdziemy pod koniec książki. Jest ich aż dwa arkusze. To świetny pomysł na zabawę dla większej ilości dzieci lub rodzeństwa. Nawet chłopcy się tym zainteresują.



Naklejki, szablony ubrań i postacie są do samodzielnego wycięcia co doskonale usprawni małe rączki dziecka. Dzięki temu ćwiczymy mięśnie dłoni podczas wycinania. To zaprocentuje później podczas pisania i kreatywnego myślenia.  Dodatkowo dzięki temu dziecko uczy się precyzji i koordynuje pracę obu rąk. Dzieci uczą się również cierpliwości, precyzji, kolejności jaka po sobie następuje, jest to też doskonała zabawa na wspólny czas z dzieckiem. 


Wykonanymi postaciami można bawić się w domek, teatr bądź wymyślać inne kreatywne zabawy. Możliwości jest ogrom. Włączmy wyobraźnię. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Ci za odwiedziny i dodany komentarz.