poniedziałek, 7 grudnia 2015

Idzie zima - Wydawnictwo ZYSK i S-KA

W tym roku Święty Mikołaj przyniósł Krzysiowi kilka wspaniałych książek.
Wśród nich znalazła się książka, a raczej zbiór wierszy Pana Tadeusza Kubiaka popularnego autora wierszy dla dzieci.
Zbiór wierszy nosi tytuł "Idzie zima".



Jest to zbiór wierszy o pięknej, polskiej zimie. Czasem srogiej, mroźnej jednak wspaniałej i wyjątkowej.
Wiersze w książce "Idzie zima" przeniosły mnie w magiczny świat dzieciństwa. Przypomniałam sobie dawny klimat świąt i mogłam również przekazać go mojemu synowi.
Wspaniałe ilustracje przypomniały mi klimat dawnych książek, które miałam jako dziecko. Przypomniały również ozdoby choinkowe, święta u babci i wszystko to co wiąże się z najwspanialszymi wspomnieniami z dzieciństwa.
Ale to nie wszystko. Autor również zabiera nas w góry zgrabnie opisując najwspanialsze stoki polskich Tatr.
Przypomina o tym jak sroga i piękna jest zima, wspomina wędrówkę Trzech Króli, którzy wędrują przez Tatry do maleńkiego Jezusa, wspomina też o świerszczu mieszkającym za piecem.
Na koniec przedstawia wyczekiwanie na tę upragnioną porę roku jaką jest wiosna...


Cudowny zbiór wierszy, wręcz magiczny, przedstawiający wyjątkowy klimat polskiej zimy, świąt i tradycji.
Cieszę się, że nasze dzieci mogą poznawać tak wartościowe i piękne książki...



1 komentarz:

  1. Śliczne te wierszyki. W zimowo-świątecznym klimacie. Wspaniałe pod choinkę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za odwiedziny i dodany komentarz.