poniedziałek, 18 stycznia 2016

Pan Twardowski - Wydawnictwo SIEDMIORÓG



U nas własnie rozpoczęły się ferie. Przedszkole mojego syna również ma wolne więc będziemy przez dwa tygodnie razem z Krzysiem "walczyć" w domu czytając, wymyślając zabawy i ciekawe zajęcia aby dziecku szybko mijał czas.

Śnieżna pogoda sprzyja czytaniu książek. 
Wśród zabaw dzisiejszego dnia znaleźliśmy czas na czytanie.
Sięgnęliśmy po książkę wyjątkową. 
Pan Twardowski, który należy do wąskiego kanonu najsłynniejszych legend polskich w nietuzinkowym wydaniu oraz z dołączoną płytą CD na której znajduje się słuchowisko.



Czy uważacie, że ta bajka jest za poważna dla 4,5 letniego dziecka ?

Też tak myślałam. Pamiętam jak moja mama pierwszy raz czytała mi Pana Twardowskiego.
Troszkę się bałam. Bałam się diabła, jego postaci, jego wizerunku przedstawionego w książce.
Takie wspomnienia towarzyszyły mi do dziś gdy na nowo zaczęłam z dzieckiem czytać Pana Twardowskiego.

Krzysiowi najwyraźniej sam diabeł się spodobał. Od jakiegoś czasu wszystko co straszne go interesuje.
Z zaciekawieniem słuchał legendy, którą mu czytałam, później słuchał również słuchowiska.



Pan Twardowski wydany nakładem Wydawnictwa Siedmioróg to pięknie wydana książka z dodatkiem płyty CD, dzięki której nie tylko możecie przeczytać tę legendę ale i odtworzyć słuchowisko.
Bierze w nim udział plejada najwybitniejszych polskich aktorów i piosenkarzy, między innymi Agata Kulesza Andrzej Mastalerz, Jan Matyjaszkiewicz czy Krzysztof Wakuliński.

Słuchowisko wydane na wysokim poziomie, któremu towarzyszą przeróżne odgłosy oraz muzyka. Dzięki temu słucha się go z zaciekawieniem. Działa na wyobraźnię.
Książka wydana jest w twardej oprawie o przepięknych ilustracjach Pana Artura Piątka.
Ilustracje są kolorowe, przyciągają uwagę tak samo jak sama treść legendy, która nie tylko zachwyca  językiem, ciekawi odrobiną magii i wywołuje dreszczyk emocji.


2 komentarze:

  1. Tez mam obawy dotyczące trzylatki. Chyba jeszcze mamy czas na taka lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę :)
      Jednak bardziej na wyobraźnię działają ilustracje. Słuchowisko jest świetne!

      Usuń

Dziękuję Ci za odwiedziny i dodany komentarz.