wtorek, 29 maja 2018

Od noworodka do przedszkolaka! Czyli trzy rzeczy które posłużą dziecku na kilka lat



Jestem mamą dwójki dzieci. Między moimi dziećmi jest 5 lat różnicy mimo tego zaobserwowałam, pewną zależność, że podczas ich rozwoju od niemowlęcia do wieku przedszkolnego mieli swoje ulubione rzeczy, które służą im praktycznie do dziś.
Co więc warto kupić by służyło dziecku od urodzenia przez kilka lat?

1. Szumiący miś
Szumiące misie to według mnie fenomen. Ratują życie rodzicom płaczących maluchów, a nawet tych ząbkujących dwulatków, które w sytuacji kryzysowej szukają ukojenia we wszystkim co znają od urodzenia i co przynosi im błogi spokój i poczucie bezpieczeństwa.
Moje dzieci zarówno syn i córka ukochali swoje szumiące misie do tego stopnia, że nawet  w porze popołudniowej drzemki szum misia musiał im towarzyszyć. Moja córka w kwietniu skończyła dwa lata i nadal idąc spać sama włącza misia bo przy nim się wycisza i zasypia.

2. Ukochana maskotka
Ukochana maskotka to coś co dziecko obowiązkowo musi posiadać. Ja wkładałam do wózka moim dzieciom mięciutkiego pluszaka, którego później wszędzie ze sobą zabierali czy to na zakupy czy do babci. To taki dziecięcy przyjaciel, który nie tylko służy do przytulania ale dziecko czuje się przy nim bezpiecznie i nawet jak jest w obcym miejscu to koło siebie ma swoją ulubioną maskotkę przy której czuje się pewniej.
Mój syn swojego ulubieńca ma już siódmy rok. Córka drugi rok. Śpią z nimi. Noc bez ukochanego pluszaka nie istnieje, a wieczorne układanie misia na poduszce stało się codziennym przedsennym rytuałem.

3. Ukochany kocyk
Ukochany kocyk, podusia lub pieluszka. Dość często możemy zauważyć, że dzieciaki bardzo kochają przytulanie się do materiałów. Świetnie jak jest to coś mięciutkiego i delikatnego dla skóry maluszka. Dzieci czują się bezpiecznie gdy mogą przytulić coś znajome jeszcze fajnie by było jak to coś pachniałoby mamą.
Jeśli kupimy kocyk i podusię z wysokiej jakości materiału to posłuży nam na kilka ładnych lat nawet przy częstym praniu i prasowaniu.

Dzieciaki kochają się przytulać i czuć się bezpiecznie. Są sentymentalne i uwielbiają swoje zabawki od najmłodszych lat. Warto im podsuwać fajne, wysokiej jakości rzeczy, które są dla nich bezpieczne wiele z takich rzeczy znaleźć można na stronie Fancy&Eco Store.
Skóra dzieci jest kilkukrotnie cieńsza niż skóra dorosłego dlatego też inaczej przez nią odbierają bodźce z zewnątrz. Warto więc otaczać maluszki tym co dla nich najlepsze np bawełną organiczną czy certyfikowanymi materiałami.

Czy Wasze dzieci również mają swoje ulubione pluszaki, kocyki i podusie?


5 komentarzy:

  1. Maskotka i kocyk to zdecydowanie te dwa przedmioty, które dziecko będzie wspominać najdłużej. Jeśli chodzi o misia - szumisia to nie jestem do niego przekonana i póki co nie kupujemy maluchowi - zasypia i bez niego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie misie z białym szumem też są fenomenem. Świetnie się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Często tu zaglądam bo wiele przydatnych indormacji!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wielkim wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za odwiedziny i dodany komentarz.